sporta & spa tuan club

Basen Warszawa, Piaseczno

Tuan Club w Piasecznie, oddajemy do Państwa dyspozycji basen o wymiarach 16 m x 5,5 m i głębokości od 1,4 m do 1,8 m. Temperatura wody wynosi od 26°C do 31°C.

Dodatkowo naszym gościom proponujemy korzystanie ze strefy wellness: sauny suchej, łaźni parowej oraz jacuzzi.

Pływanie, a nawet samo przebywanie w wodzie, ma wiele zalet:

  • odciąża kręgosłup, obniża napięcia mięśniowe
  • uaktywnia układ krążeniowo − oddechowy, zwiększa elastyczność mięśni, więzadeł i ścięgien,
  • działa przeciwbólowo, hartuje organizm, pomaga zmniejszyć wagę ciała.

Wszystkich zainteresowanych nauką pływania (zarówno dorosłych, jak i dzieci) zapraszamy do naszej szkółki pływackiej.

Nad bezpieczeństwem kąpiących się osób zawsze czuwa ratownik.

Instruktorzy

Beata Niemczyk    
RATOWNIK/INSTRUKTOR

Przemek Dylewski    
RATOWNIK/INSTRUKTOR

Piotr Górka
RATOWNIK

Mateusz Tkaczyk
RATOWNIK

Nauka pływania dla dzieci

Tuan Club dysponuje basenem rekreacyjnym, stanowiącym doskonałe środowisko dla wszystkich młodych pływaków: zarówno doświadczonych, jak i tych, którzy jeszcze trochę boją się wody. Odpowiednia głębokość (nie przekraczająca 180 cm), czysta woda o temperaturze od 26°C do 31°C i stały nadzór ratownika  zapewniają pełnię bezpieczeństwa oraz doskonałe warunki do nauki pływania.

O korzystnym wpływie pływania na zdrowie wiadomo nie od dziś – jest to jeden z najlepszych sportów do uprawiania z punktu widzenia generalnej kondycji. Warto więc zarazić dzieci tą pasją już we wczesnym wieku i sprawić, by nabyły obycia z wodą od najmłodszych lat.

Z perspektywy dziecka najważniejszy jest jednak przebieg zajęć, który gwarantuje błyskawiczne efekty, a jednocześnie dostarcza najmłodszym olbrzymiej porcji radości. Nasi doświadczeni instruktorzy stosują nowoczesne metody edukacyjne i opierają się na indywidualnym podejściu do każdego dziecka, co możliwe jest dzięki małej liczebności grup (7-10 osób). Wykorzystanie profesjonalnego sprzętu do nauki pływania zapewnia szybkie rezultaty, a jednocześnie sprawia, że w trakcie zajęć nie ma nawet mowy o nudzie.

 

Oferujemy zajęcia na różnym poziomie zaawansowania:

 

POCZĄTKUJĄCY

  • kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej
  • nauka oddychania podczas przebywania w wodzie
  • nauka leżenia na wodzie
  • nauka poślizgu
  • nauka poruszania się na piersiach i grzbiecie z przyborem
  • nauka skoku do wody z przyborem

 

PŁYWAJĄCY

  • kształtowanie wytrzymałości i koordynacji
  • nauka i doskonalenie pływanie strzałką na grzbiecie i piersiach
  • nauka skoków do wody na nogi
  • nauka wślizgów do wody
  • nauka startu i nawrotu do stylu klasycznego
  • nauka stylu dowolnego, grzbietowego i klasycznego

 

ZAAWANSOWANI

  • kształtowanie wytrzymałości, siły i szybkości
  • doskonalenie wślizgów do wody
  • nauka i doskonalenie startów i nawrotów do wszystkich styli w tym nawrót koziołkowy
  • doskonalenie stylu dowolnego, grzbietowego i klasycznego
  • nauka stylu motylkowego

 

Pływanie bowiem:

  • odciąża kręgosłup, obniża napięcie mięśniowe,
  • uaktywnia układ krążeniowo-oddechowy,
  • zwiększa elastyczność mięśni,
  • działa przeciwbólowo i wzmacniająco,
  • pomaga zmniejszyć wagę ciała.

 

Zapisy do szkółki:

  1. W recepcji Tuan Club, ul. Geodetów 23e, Józefosław k. Piaseczna
  2. E-mail: kamila@tuanclub.pl

Strefa wellness

Sauna

Oddajemy do Państwa dyspozycji 2 sauny suche (damską i męską) oraz 2 łaźnie parowe (damską i męską).

Sauna sucha (fińska) jest nie tylko zabiegiem ciepło leczniczym, lecz także środkiem higieniczno-profilaktycznym.

Polega na naprzemiennym przegrzewaniu i ochładzaniu całego ciała. Jest doskonałym czynnikiem hartującym i pielęgnującym ciało, sprzyjającym również leczeniu różnych dolegliwości (m.in. złagodzenia bólów mięśni). Na skutek zmiany temperatury (ogrzewanie i schładzanie ciała) dochodzi do wzrostu przemiany materii, zwiększonego wydzielania potu, oczyszczenia organizmu poprzez usunięcie produktów przemiany materii oraz toksyn, a także podniesienia tętna i przyśpieszenia oddechu. Ciepło wytworzone w ciele doskonale koi nerwy i uspakaja układ nerwowy, a także usuwa zmęczenie.

Zabiegi w saunie hartują organizm, poprawiają jego odporność immunologiczną. W saunie suchej temperatura wynosi ok. 90 – 100°C, wilgotność w pomieszczeniu to około 10%. Rozgrzane w piecu kamienie można polewać wodą, co powoduje wzrost wilgotności, nie temperatury.

Zasady korzystania z sauny suchej:

  • Z sauny nie należy korzystać bezpośrednio po wysiłku fizycznym, na czczo lub po zbyt obfitym posiłku. Należy odpocząć 15 – 30 minut zanim skorzysta się z sauny.
  • Kąpiel w saunie należy zażywać jedną lub dwie godziny po posiłku.
  • Przed kąpielą w saunie należy starannie obmyć ciało pod prysznicem. Następnie dokładnie wytrzeć się ręcznikiem (sucha skóra poci się szybciej).
  • W saunie należy rozłożyć ręcznik pod całą powierzchnią ciała. Następnie należy położyć się na dolnej lub górnej ławce lub usiąść w swobodny sposób (intensywne, ale krótsze ogrzewanie mniej obciąża serce i krążenie).
  • Wypacamy się nie dłużej niż 15 minut – jest to czas wystarczający do ogrzania się i dostatecznego wypocenia.
  • Po wyjściu sauny należy schłodzić ciało zimnym prysznicem (prysznic należy zacząć od schładzania stóp, nóg i dalej w kierunku serca), chłodzenie ciała ma na celu wywołanie skurczu naczyń krwionośnych, poprawiając ich wydolność.
  • Po zabiegu zaleca się wypoczynek w pozycji siedzącej lub leżącej (ok. 10 – 15 min).

Zaleca się 2 lub 3 sesje w saunie wg zasad opisanych powyżej, każdorazowo należy schłodzić ciało (niedostateczne schłodzenie może wywołać ból i zawroty głowy oraz gorsze samopoczucie).

Zdrowy człowiek może korzystać z sauny dwa – trzy razy w tygodniu.

Po kąpieli w saunie należy uzupełnić płyny pijąc wodę mineralną lub soki (najlepiej pomidorowy ponieważ uzupełnia straty potasu).

 

Łaźnia parowa

Łaźnia parowa powoduje silne przegrzanie organizmu ze względu na utrudnione wydzielanie potu w warunkach wysokiej wilgotności powietrza. Celem kąpieli w łaźni jest pobudzenie organizmu i czynności skóry związane z wydalaniem produktów przemiany materii i toksyn. Temperatura w łaźni waha się od 40 do 45 °C

Wskazania: zaburzenia przemiany materii, otyłość, przewlekłe stany zapalne stawów i zapalenia okołostawowe, nerwobóle

Przeciwwskazania: niestabilna choroba nadciśnieniowa, stany chorobowe w okresie ostrym

Zasady korzystania z łaźni parowej:

  • Dwukrotnie na ok. 15 minut. Po każdym wejściu stosuje się letni natrysk lub kąpiel.